|
|
|
.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
Disco Elysium 2 na Unreal Engine 5? Twórcy pierwowzoru rekrutują do prac nad nową grą
| |
Niezależne studio ZA/UM – znane z obsypanego nagrodami Disco Elysium – zamieściło na swojej stronie internetowej kilka ogłoszeń o pracę, które naświetlają, czym może być jego kolejny projekt.
10 marca pojawiło się ogłoszenie, w którym została opisana posada artysty technicznego. Zamieszczono tam takie wymogi:
znajomość silnika Unreal Engine – będzie potrzebna w pracy z jego piątą edycją.
doświadczenie z techniką cel-shading.
Mile widziane są także znajomość technik teksturowania PBR oraz obeznanie z narzędziami Houdini Engine.
Disco Elysium powstało w oparciu o silnik Unity, zaś oprawa graficzna została utrzymana w przytoczonym powyżej efekcie cel-shadingu.
W marcu zeszłego roku główna scenarzystka gry przyznała, że kontynuacja bestsellera jest niemal pewna. Jest zatem prawdopodobne, iż sequel zostanie wykreowany w oparciu o technologię Unreal Engine 5.
Dzisiaj zamieszczono kolejne ogłoszenia. Jedno z nich dotyczy posady artysty powierzchni twardych (takich stworzonych przez człowieka; głównie maszynerii). W opisie czytamy:
Poszukujemy doświadczonego i wszechstronnego artysty twardych powierzchni, który dołączy do naszego niewielkiego zespołu projektantów, aby tworzyć fantazyjne, a zarazem przekonujące pojazdy i maszyny (…). Będziesz projektować wszelkiego rodzaju pojazdy i maszyny, począwszy od wstępnych szkiców, a skończywszy na gotowych grafikach koncepcyjnych 2D/3D lub cyfrowych elementach, gotowych do bezpośredniego umieszczenia w grze.
Na tym stanowisku wymagana jest znajomość zasad działania poszczególnych elementów maszynerii i tego, jak mogą zostać one logicznie zaaplikowane w „fikcyjnych wehikułach”. Tutaj również wspomniano o znawstwie technologii Unreal Engine oraz Unity.
Uniwersum Disco Elysium możemy podpiąć pod miks gatunków urban fantasy i science fiction. Akcja rozgrywa się w dużej metropolii, przepełnionej mechanizmami i technologią nie z tego świata.
Poszukiwanie osoby, która zajmowałaby się wyłącznie tą dziedziną, zdaje się tylko potwierdzać przypuszczenia, że kolejny projekt studia to kontynuacja Disco Elysium – bądź nowa marka, ale pod wieloma względami przypominająca wspomniane magnum opus studia.
Warto zaznaczyć, że w treści ogłoszenia z 10 marca padła informacja, iż studio składało się wtedy z około 40 pracowników. W dzisiejszych zaś widnieje wzmianka o 50 członkach – zatem w ciągu miesiąca do ZA/UM dołączyło plus-minus 10 osób.
Unreal Engine 5 to najnowsza odsłona silnika rozwijanego przez Epic Games. Niedawno rodzime CD Projekt RED zadeklarowało, że użyje go do produkcji kolejnej odsłony Wiedźmina.
Źródło:
"Maycuzai" - GRY-OnLine
|
Klemens
| 2022-03-30 21:31:15
|
| |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|